OPŁATY ZA PRZEDSZKOLE- NUMERY KONT
Opłaty za przedszkole należy uiszczać przelewem na numery kont:
Opłata pobytowa
95 8004 0002 2005 0000 1775 0001
Opłata za wyżywienie
84 8004 0002 2005 0000 1775 0005
Fundusz Rady Rodziców
57 8004 0002 2005 0000 1775 0006
************************************************************************************************************************
1. STATUT PRZEDSZKOLA W SĘKOCINIE
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesekocin/statut-przedszkola-w-sekocinie.docx
2. PROCEDORY OBOWIĄZUJĄCE W PRZEDSZKOLU W SĘKOCINIE
http://images.dlaprzedszkoli.eu/przedszkolesekocin/procedury-obowiazujace-w-przedszkolu-w-sekocinie.docx
3. KONCEPCJA FUNKCJONOWANIA I ROZWOJU PLACÓWKI
Koncepcja uwzględnienia:
- profil pracy przedszkola – na który składają się działania nastawione na umiejętne łączenie nowoczesności z tradycją, z zachowaniem niezmiennych wartości
- misję przedszkola „Moje przedszkole, mój drugi dom, bo stawia na mnie i mój rozwój”
- obowiązującą wszystkich dorosłych w kontakcie z dzieckiem zasadę: „Pomóż mi to zrobić samodzielnie, nie wyręczaj, a wspieraj”
Cele strategiczne:
- Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym
i przedszkolnym przez umożliwianie dzieciom intensywnego uczestnictwa
w działaniach, przeżywaniu i poznawaniu otaczającego świata.
- Stworzenie możliwości samorealizacji i aktywnego odkrywania swoich możliwości, rozwijania swoich zainteresowań i budowania poczucia własnej wartości.
- Edukacja dla zrównoważonego rozwoju.
- Rozwijanie kompetencji kluczowych:
1. porozumiewanie się w języku ojczystym
2. porozumiewanie się w języku obcym
3.kompetencje matematyczni i podstawowe kompetencje naukowo- techniczne
4. kompetencje informatyczne
5. umiejętność uczenia się
6. kompetencje społeczne i obywatelskie
7. inicjatywność i przedsiębiorczość
8. świadomość i ekspresja kulturalna
- Pozyskanie rodzica jako partnera i sojusznika do współpracy w atmosferze wzajemnego poszanowania.
- Różnorodność form współpracy ze środowiskiem lokalnym.
4.Wizja rozwoju przedszkola:
Przedszkole:
- zapewnia wychowankom przyjazne i bezpieczne warunki
- tworzenie atmosfery życzliwości, akceptacji, tolerancji, życzliwości;
- zapewnienie warunków do wszechstronnego rozwoju, z uwzględnieniem potrzeb i możliwości dziecka z poszanowaniem jego indywidualności;
- pozyskiwanie rodzica jako partnera w procesie wychowania i edukacji;
- integracja przedszkola ze środowiskiem lokalnym;
- zapewnia dobrze zorganizowane i atrakcyjne zajęcia z wykorzystaniem odpowiednio dobranych pomocy dydaktycznych.
Model absolwenta przedszkola
Wychowanek naszego przedszkola jest przygotowany do odnoszenia sukcesów i radzenia sobie z trudnościami, jest aktywny, dociekliwy i ambitny, rozumie świat i wartości, dba o zdrowie i życie swoje i innych. Posiada widzę, umiejętności i sprawności pozwalające mu sprostać wymaganiom szkolnym i w życiu dorosłym.
Jest aktywny, pomysłowy, kreatywny, cierpliwy, konsekwentny w działaniu, podejmuje się różnorodnych aktywności zgodnie z własnymi potrzebami
i zainteresowaniami.
Nawiązuje poprawne kontakty z innymi ludźmi, potrafi wyrażać swoje myśli i potrzeby, umiejętnie kieruje swoimi emocjami.
Zna i wykorzystuje wiedzę o otoczeniu bliższym i dalszym, jest przyjaźnie nastawiony do uczenia się oraz podejmowania wysiłku intelektualnego, dzięki czemu szybko przyswaja nowe wiadomości i umiejętności.
Jest rozbudzony w kierunku aktywizowania procesów umysłowych, takich jak: spostrzeganie, porównywanie, klasyfikowanie, analiza i synteza, wyciąganie wniosków, uogólnianie, posługiwanie się pojęciami ogólnymi.
Jest chłonny nowej wiedzy, lubi odkrywać i doświadczać, prezentuje postawę inspiratora własnych odkryć, poszerza swój krąg zainteresowań poznawczych.
Potrafi z innymi podejmować się realizacji zadań, przestrzega ustalonych zasad i norm współżycia w grupie.
5.ROCZNY PLAN PRACY DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZO- OPIEKUŃCZEJ
rok szkolny 2021/2022
I.Zadania:
- Tworzenie warunków sprzyjających podnoszeniu świadomości ekologicznej dzieci i rodziców.
- Kształtowanie opiekuńczej postawy dziecka wobec roślin i zwierząt oraz pokazanie dziecku walorów estetycznych, harmonii panującej w przyrodzie i znaczenia przyrody w życiu człowieka.
Cele:
- Zapoznanie dzieci z różnymi środowiskami przyrodniczymi.
- Kształtowanie opiekuńczej postawy wobec roślin i zwierząt.
- Kształtowanie nawyku odpowiedniego zachowania się na łonie natury (zachowania ciszy w lesie, nie zaśmiecania otoczenia itp.)
- Uwrażliwienie na piękno przyrody i otoczenia.
- Oswojenie dzieci z procesami i zjawiskami zachodzącymi w przyrodzie.
- Przekazanie podstawowej wiedzy na temat zwyczajów i warunków życia wybranych gatunków zwierząt.
- Wzbudzenie u dzieci ciekawości świata i chęci poznawania nowych zjawisk w otaczającej je rzeczywistości.
- Kształtowanie postawy proekologicznej.
Realizacja zamierzeń – zakres działań prowadzących do uzyskania spodziewanych efektów:
- Realizacja zadań związanych z tematyką ``PRZEDSZKOLAK W ŚWIECIE PRZYRODY I EKOLOGII``
- Realizacja zaplanowanych działań w związku z realizacją programu „Przedszkole Małych Patriotów”
- Organizacja stałych i czasowych kącików zabaw z naciskiem na organizację kącików przyrodniczych. rozwijających sprawność ruchową, w tym sprawność dłoni.
- Organizowanie rodzinnych spotkań z rodzicami w formie warsztatów.
- Współdziałanie w relacji rodzice – nauczyciele – dzieci.
- Systematyczne doskonalenie zawodowe nauczycieli.
- Współpraca z instytucjami ze środowiska lokalnego z naciskiem na współpracę z Ligą Ochrony Przyrody, Instytutem Badań Leśnictwa
- Udział dzieci w z konkursach i przeglądach o tematyce ekologiczno-przyrodniczej oraz patriotycznej .
- Wspólne pielęgnowanie ogrodu kwiatowego i ogródka warzywno- ziołowe
- Spodziewane efekty:
Nauczyciele przygotowują zajęcia w sposób zindywidualizowany, realizując założenia podstawy programowej wychowania przedszkolnego:
- pogłębiają wiadomości dzieci na temat roślin i zwierząt żyjących na Ziemi
- kształtują podstawy zasad ochrony przyrody
- kształtują poczucia odpowiedzialności za stan środowiska przyrodniczego
- podnoszą świadomości ekologiczną dzieci oraz ich rodziców.
- dzieci mają możliwość rozwijania swoich zainteresowań poprzez organizację urozmaiconych form, metod pracy uwzględniających ich możliwości rozwojowe, oczekiwania poznawcze i potrzeby.
- Nauczyciele diagnozują i obserwują poziom rozwoju dziecka.
- Nauczyciel organizują twórczą przestrzeń rozwoju dziecka, włączając do zabaw i doświadczeń przedszkolnych potencjał tkwiący w dzieciach oraz ich zaciekawienie elementami otoczenia.
- Nauczyciele komunikują się z rodzicami za pomocą różnych form komunikacji (strony internetowej przedszkola, poczty elektronicznej, osobiście), poszukują skutecznych takich form.
- Przedszkole jest postrzegane w lokalnym środowisku jako placówka dobrze przygotowująca dzieci do podjęcia nauki w szkole.
