O przedszkolu
-
"Dziecko to motyl nad spienionym potokiem życia - jak dać trwałość, a nie obciążyć lotu, hartować, a nie niszczyć skrzydeł". Janusz Korczak
Wzorcem pedagogicznym dla nas jest Janusz Korczak. Dlatego podłożem każdej naszej myśli, działania, planów jest przeświadczenie o największej chłonności umysłu dziecka w wieku przedszkolnym. Naszym obowiązkiem jest wykorzystać ten czas w rozwoju dziecka najlepiej jak jest to możliwe, aby przedszkole było miejscem rozwijania naturalnych zdolności dziecka, wspierania go i pokazywania mu drogi rozwoju. Stwarzamy każdemu dziecku szansę rozwoju na miarę jego możliwości. Pragniemy w każdym dziecku rozbudzać ciekawość świata i ludzi, spostrzegawczość i wrażliwość.
Nasze przedszkole jest:
Nasze przedszkolaki są:
*******************************************************************************************
*******************************************************************************************
Nasze przedszkole jest placówką dwuoddziałową, w której funkcjonują grupy mieszane wiekowo, a praca w tzw grupach "rodzinkowych" odbywa się na różnych poziomach dostosowanych do potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci. Zapewniamy opiekę, wychowanie i edukację dzieciom w wieku przedszkolnym, które mogą u nas:
- wzbogacać swoją wiedzę, zdobywać nowe umiejętności i doświadczenia
- realizować swoje dziecięce marzenia i pomysły, - odnaleźć swoje miejsce i nawiązywać przyjaźnie
- być sobą i mieć własne zdanie.
*******************************************************************************************
ROZSZERZENIE OFERTY EDUKACYJNEJ...
Język angielski - środa , piątek
Religia – wtorek
Warsztaty umuzykalniające - czwartek
Ćwiczenia logopedyczne - wtorek
Zajęcia taneczne - czwartek
*******************************************************************************************
KODEKS PRZEDSZKOLAKA
Uśmiecham się do innych.
clipartart.com
Sprzątam zabawki i odkładam je na miejsce.
Dzielę się zabawkami.
Wrzucam śmieci do kosza.
Używam miłych słów: proszę, przepraszam, dziękuję.
Nie biegam po sali.
Nie biję innych.
Mówię umiarkowanym głosem.
Jestem cicho gdy: inni cicho pracują, czytamy i słuchamy, inni są zmęczeni, inni odpoczywają.
Pamiętam, aby pomagać kolegom, którzy potrzebują pomocy.
*******************************************************************************************
RAMOWY ROZDKŁAD DNIA PRZEDSZKOLAKA
UWZGLEDNIAJĄCY RÓŻNE FORMY AKTYWNOŚCI DZIECI W ZGODZIE Z PODSTAWĄ PROGRAMOWĄ
Bezpłatna realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego w godzinach: 8.00 – 13.00
7.00 – 8.00
Własna aktywność dzieci: zabawy w kącikach zainteresowań, wykonywanie zadań indywidualnych, pomoc w przygotowaniu do zajęć
8.00 – 8.30
pl.clipart.me
Zabawy ruchowe, ćwiczenia poranne
Przygotowanie do śniadania, zabiegi porządkowo-higieniczne
8.30 – 9.00 ŚNIADANIE
9.00 – 9.50
Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową: zajęcia i zabawy edukacyjne, zajęcia umuzykalniające (dwa razy w tygodniu), język angielski (dwa razy w tygodniu)
freepik.com
9.50 – 10.30
Zabawy ruchowe, zajęcia i zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci
freepik.pl
10.30 – 10.40
Przygotowanie do wyjścia do ogrodu lub na spacer, czynności samoobsługowe, wzajemna pomoc
10.40 – 11.40
Pobyt w ogrodzie przedszkolnym, spacery, wycieczki
freepik.com
Zabawy organizowane i swobodne, gry sportowe oraz ćwiczenia kształtujące postawę dziecka, obserwacje przyrodnicze, prace w ogrodzie
11.40 – 12.00 Przygotowanie do obiadu, zabiegi porządkowo-higieniczne
12.00 – 12.40 OBIAD
12.40 – 14.00 Odpoczynek przy bajce (grupa młodsza)
12.40 – 13.00 Relaksacja przy bajce lub muzyce (grupa starsza)
freepik.com
13.00 – 14.00 grupa starsza
Działalność edukacyjna: zajęcia dydaktyczne, praca indywidualna, wyrównawcza, zabawy podejmowane z inicjatywy dzieci, zabawy tematyczne, zabawy w terenie
14.00 – 14.15 Zabawy ruchowe
14.15 – 14.30 Przygotowanie do podwieczorku, czynności porządkowo-higieniczne
14.30 – 14.50 PODWIECZOREK
14.50 – 16.00 Kontynuacja działalności edukacyjnej: zabawy ruchowe, ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych, zabawy i gry dydaktyczne, praca wyrównawcza, indywidualna, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci, zajęcia w małych grupach, omówienie z dziećmi wydarzeń dnia
16.00 -17.00 Pożegnanie dnia w przedszkolu: własna aktywność dzieci, zabawy dowolne w sali lub na powietrzu
freepik.com
Podane godziny podlegają pewnym wahaniom w zależności od pory roku, pogody oraz indywidualnych potrzeb w danym dniu.
*******************************************************************************************
Regulamin korzystania z placu zabaw w Przedszkolu w Sękocinie
freepik.com
- Plac zabaw należy codziennie rano sprawdzać, ewentualnie porządkować — odpowiedzialny jest pracownik zajmujący się porządkiem w obejściu przedszkola.
- Na teren placu zabaw dzieci wychodzą tylko pod opieką nauczyciela.
- Nauczyciele sprawujący opiekę nad dziećmi podczas zabaw znajdują się w każdej części placu.
- Na plac przedszkolny może być wynoszony sprzęt sportowy i inne przybory do zabawy.
- Nauczyciele mają obowiązek dbania o wynoszony sprzęt.
- Dzieci mają prawo korzystać z każdego sprzętu i przyboru tylko pod nadzorem nauczyciela.
- Dzieci znają zasady bezpiecznego korzystania z urządzeń i sprzętu sportowego znajdującego się w ogrodzie przedszkolnym. Nauczyciel jest zobowiązany do zapoznania dzieci z zasadami bezpiecznego korzystania ze sprzętu ogrodowego oraz bezpiecznego poruszania się w wyznaczonym terenie przed każdorazowym wyjściem do ogrodu.
- Każdy uszkodzony sprzęt należy eliminować i zgłosić dyrektorowi placówki.
- Zabawa na karuzeli może odbywać się tylko przy udziale nauczyciela.
- Należy szanować przyrządy, urządzenia, sprzęt sportowy i zabawki oraz zieleń.
- Należy zachować czystość – śmieci wrzuca się do kosza.
Zabrania się:
1. Korzystania z uszkodzonego sprzętu (oznakowanego).
2. Korzystania przez więcej niż jedno dziecko z jednego miejsca.
3. Zjeżdżania głową w dół.
4. Skakania ze zjeżdżalni i wchodzenia na nią od strony pochyłej.
5. Wchodzenia na dach domku oraz główne elementy konstrukcji obiektów
(huśtawek, drabinek itp.)
6. Przerzucania piłki przez ogrodzenie,
7. Przechodzenia przez ogrodzenie
8. Stawania na częściach ruchomych urządzeń.